وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجارت آزاد سیستان و بلوچستان با کشور دوست و همسایه پاکستان موجب توسعه ارتباطات اقتصادی و حفظ منافع دو طرف می شود.

وزیرصنعت، معدن وتجارت خواستار تجارت آزاد سیستان وبلوچستان با پاکستان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در فرماندار چابهار، اظهار داشت: ارتباط تجاری و اقتصادی دو کشور پاکستان و افغانستان با استان سیستان و بلوچستان می تواند موجب رونق کسب وکار و ایجاد اشتغال شود.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از طریق دریای عمان به آب های اقیانوسی راه دارد و این برای کشوری مانند افغانستان که محصور در خشکی است فرصتی طلایی برای صادرات و واردات کالا محسوب می شود.
وی گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه معادن نیز غنی و توانمند است به همین دلیل دولت طرح اکتشاف و بهره برداری در محدوده ای به گستره 86 هزار کیلومترمربع در این استان را به اجرا در آورده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امید ما به معادن سیستان و بلوچستان زیاد است و این استان قطب معادن طلا، آنتیموان، تیتانیوم وغیره خواهد شد.
نعمت زاده بیان کرد: بزودی کارخانه لاستیک تایر در زابل راه اندازی می شود و برای خرید ماشین آلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر نیز در هفته آینده مناقصه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: زمینه کار برای محصولات پتروشیمی در ایرانشهر فراهم است و در آینده علاوه بر ایرانشهر؛ چابهار نیز به یکی از قطب های پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.
وی گفت: سیستان و بلوچستان می تواند یک میلیون تن آرد مورد نیاز کشور افغانستان را را تامین کند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز به اتفاق وزرای دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در اجلاس آیورا به چابهار سفر کرده است.
نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار از امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری به مدت 2 روز در چابهار آغاز شد. 
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبا و اقیانوسی چابهار در قلب منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.